De ce este foarte importantă o pagină de comandă OPTIMIZATĂ pentru afacerea ta!

Ce este pagina de comandă?

Înainte de a vorbi despre importanța unei pagini de comandă, să definim ce este o pagină de comandă.

Pagina de comandă este pagina în care utilizatorul finalizează comandă. O mai poți numi și formular de comandă, sau etapa de finalizare comandă, sau etapa de trimitere comandă.

Într-un magazin de e-comerț classic, acest lucru presupune de multe ori crearea unui cont, sau pentru un magazin de eComerț mai modern, mai optimizat, presupune trimiterea unei comenzi rapide, a produselor care sunt în coș.

Pagina de comandă poate să facă, sau să desfacă o vânzare!

Ba mai mult poate să mărească volumul de vânzări dacă aplici anumite tehnici de marketing.

Diferite produse și servicii necesită diferite pagini de comandă.

Mai ales serviciile, necesită o pagină cu totul și cu totul diferită de comandă decât o pagină de comandă a unui magazin de eComerț.

Pagina dedicată serviciilor și produselor unice

Prin servicii putem înțelege următoarele:

  • Abonamente de orice fel
  • Consultanță
  • Workshopuri, training
  • Tabere și sesiuni
  • Cursuri online
  • Webinarii
  • Site-uri de membership
  • Servicii de avocatură
  • Servicii de contabilitate
  • Servicii repetitive – servicii care se repetă lunar / recurente

Pagina de comandă dedicată produselor singulare, sau pachetelor

Putem înțelege prin conceptul de produse singulare, următoarele tipuri de produse:

  • O carte fizică sau electronică
  • Un pachet de cărți fizice, sau electronice
  • Un tablou
  • Un set de trei tablouri vândute împreună
  • O mașină auto
  • etc

Cum pot fi vândute toate aceste produse și servicii detaliate mai sus ?

Toate aceste produse și servicii de mai sus, pot fi vândute prin următoarele metode:

  • Plată singulară – o singură plată efectuată o singură dată
  • Plata în rate
  • Plata recurentă: lunară, anuală

De exemplu:

  • O mașină poate fi vândută întru un număr egal de rate
  • Un abonament la o sală de fitness pe un an poate fi vândut cu o plată recurentă de 12 plăți, sau o plată singulară de 12 plăți x valoarea lunară a abonamentului – eventual cu aplicarea unui discount.

Toate acestea sunt politici de preț care țin de marketingul de preț.

Care este rolul unei pagini de comandă în tot acest sistem de ofertare și segmentare de servicii și produse ?

Rolul unei pagini de comandă este foarte important pentru că îți permite pentru fiecare serviciu, sau pachete de produse, sau pachete de servicii și produse, să întocmești orice politica/ofertă de preț dorești.

Nu poți concura cu magazinele mari la prețuri, dar poți concura pe partea de online dacă ai sistemul potrivit!

De aceea trebuie să ai în vedere realizarea de oferte țintite, unice pentru pachete de produse servicii abonamente, sau plăți în rate pentru serviciile și produsele tale.

Aici te ajută foarte mult o pagină de comandă flexibilă, care îți permite să faci diverse test de marketing, astfel încât să poți să pui în practică o politică de preț, care să îți avantajeze afacerea.

De aceea este importantă o pagină de comandă flexibilă și care poate fi personalizată. O astfel de pagină de comandă și practic un astfel sistem de vânzări poate fi creat folosind Topcart.ro.

O pagină de comandă merge foarte bine, cu o scrisoare de vânzare – o pagină de prezentare concentrată pe un anumit tip de produs, sau de serviciu – practică de marketing preluată din marketingul direct, inclusiv folosită de către magazine mari de eComerț, care au renunțat la listările lungi, alambicate și conectate de produse și acum pun accentul pe prezentarea detaliată a unui produs. În principal vorbim despre produse care încep de la un anumit preț, nu despre produse care au un preț mic și atunci pentru a obține o comandă minimă este nevoie să adaugi mai multe în coș – vorbim despre pachete de produse, vorbim despre servicii și abonamente.

Chiar dacă ai mai multe produse și un site de e-comerț care te mulțumește nu ar strica să ai în vedere ofertarea țintită, concentrată pe pachete servicii și abonamente, pe care le poți oferi. Astfel pe lângă vânzările pe care le ai lunar din magazinul online, vei putea să îți crești vânzările la produse și pachete specifice, folosind un astfel de sistem de marketing!

În articolele viitoare voi vorbi despre diverse tehnici de vânzare și optimizare a procesului de comandă!

În loc de concluzie, patru întrebări cruciale pe care trebuie să ți le pui:

  1. Câtă importanță acorzi acestei pagini?
  2. Te-ai uitat vreodată pe statistici să observi cîte comenzi sunt abandonate din cauza paginii de comandă pe care o folosești?
  3. Ai vreun proces de recuperare a comenzilor abandonate?
  4. Îți dai seama că acei clienți erau foarte dornici să finalizeze comanda, dar ceva s-a întâmplat între timp – ce faci ca să-i aduc înapoi?

 

Tudor Mateescu este co-fondator TopCart.ro si are peste 10 ani experiență în Internet Marketing, fiind autorul a numeroase cărți și cursuri online care s-au vândut în peste 1257 de exemplare.

Leave a Comment