6 Metode Eficiente Și Testate De A Recupera Plățile Abandonate Și De A Îmbunătăți Conversiile

Să luăm în considerare următorul scenariu:

Potențialul client a ajuns pe pagina ta de comandă. A completa formularul de comandă și a ajuns la plata efectivă.

Acest lucru înseamnă că ai următoarele date:

  • Nume prenume
  • Adrese de email
  • Adresa fizică
  • Telefon
  • Alte date de contact sau mențiuni pe care le a completat

Precum observi toate aceste date sunt date de contact.

Ai pus vreodată vreo comandă, sau ai adăugat în coș un produs pe un magazin mare? Ce s-a întâmplat după ce ai închis pagina și lăsat produsele în coș?

Bineînțeles ai primit un email în care ți se cerea să revii și să finalizezi plata. Ba mai mult, în timp ce navigai pe Facebook, sau pe Google, sau pe alte site-uri în care erau afișate reclame din rețeaua Google, sau Facebook a apărut reclama la produsul pe care tocmai l-ai vizitat!

Cum au putut magazinele mari să realizeze acest lucru?

Au putut prin urmatoarele metode:

  • Aveau datele de contact și un sistem automat prin care s-a declanșat o campanie de contact prin email sau prin reclamă
  • Reclama a fost afișată pentru că aveau coduri de urmărire pe pagina de comandă și pagină de produs pe care le-ai vizitat

Printr-un sistem automat de reguli au reușit să îți ofere reclama la produsele care te interesează.

Iată mai jos sistemul de reguli automate pe care îl poți pune și tu în aplicare:

  • Stabilește când o plată se consideră abandonată – definește o regulă de timp că dacă un produs adăugat în coș, sau un formular de comandă completat și trimis, dar fără o confirmare de plată venită într-un anumit timp să se declanșeze un status de plată abandon.
  • Urmărește folosind codurile de la Facebook, sau de la Google paginile de comandă și setează reguli de remarketing și de reclama pentru utilizatorii care au vizitat aceste pagini.

Ce poți face concret când o comandă a fost abandonată

Dacă ai o regulă care pune status abandon la o comandă și ai datele de contact ale clientului atunci poți declanșa următoarele acțiuni:

  1. Contactează clientul pe email și adu-i aminte să finalizeze plata
  2. Câteodată este nevoie să insiști, de aceea poți să iei datele clientului și să îi trimiți o serie de emailuri, astfel încât să îl ajuți să finalizeze plata
  3. Oferă reclamă la produsul pe care l-a adăugat în coș – pe Facebook, sau prin Google Adwords
  4. Setează un sistem de livrare automată a acestor emailuri și reclame
  5. Setează reguli care vor opri automat campania de marketing în momentul în care utilizatorul a cumpărat produsul dorit
  6. Setează reguli de oprire a campaniei de marketing în momentul în care poți considera că utilizatorul chiar nu este interesat de produsul dorit

Vestea bună este că acum poți și tu să ai un astfel de sistem de marketing atunci când folosești topcart.ro.

Iată mai jos cât de simplu este să selectezi când o plată este considerată abandon:

 

Comanda abandon in functie de timp

 

Topcart trimite și emailul  către client și către tine, astfel încât îl poți contacta pe client fie direct prin telefon, sau chiar poți declanșa o campanie de email marketing folosind Zapier prin care vei avea acces la orice tip de campanie de marketing – poți să-l înscrii pe auto responder,sau chiar să îi trimiți o scrisoare prin poștă!

 

 

Fiecare categorie a paginilor de comandă poate să capete un cod de Facebook, sau Google analytics. Astfel poți crea reclame și poți ținti exact utilizatorii care au vrut să comande produsul.

 

Ba mai mult decât atât, în momentul în care clienții ți-au cumpărat un produs, îi poți trimite pe altă secvență de email și astfel poți promova noi produse care se potrivesc cu produsul pe care tocmai l-ai vândut.

Și uite așa, faci marketing la superlativ, exact ca magazinele de eComerț mari!

 

Tudor Mateescu este co-fondator TopCart.ro si are peste 10 ani experiență în Internet Marketing, fiind autorul a numeroase cărți și cursuri online care s-au vândut în peste 1257 de exemplare.

Leave a Comment